Ładowanie strony…

Walencja – destynacja dla miłośników podróży i dobrego jedzenia

Pierwsze wrażenie jest zawsze najważniejsze, a mnie Walencja na wstępie zaskoczyła! Przygotowując się do wyjazdu, oglądając zdjęcia w sieci i zbierając informacje o tym miejscu, miałam obraz rozwiniętego miasta z kilkoma uniwersytetami i wieloma możliwościami dla młodych ludzi. I coś w tym jest, bo w końcu wizytówką Walencji jest obiekt kulturalno-rozrywkowy „Ciudad de las Artes […]

Walencja „artystyczna stolica Hiszpanii”

Walencja zaskoczyła mnie pod każdym względem. Na pierwszy rzut oka widać, że zamieszkują ją ludzie o bardzo dużym poczuciu smaku i z niespotykaną kreatywnością. Objawia się to nie tylko w ubraniach ludzi spotykanych na ulicy, ale i w architekturze, czy sztuce ulicznej, którą spotkać można tutaj na każdym kroku. W ciągu kilku pierwszych dni udaliśmy […]

Przygoda dobiega końca

Przygoda dobiega końca… Każdy z nas ma to z tyłu głowy, jednak wszyscy do końca wyjazdu mamy zamiar spożytkować ostatnie dni jak najlepiej. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że jest to jeden z najpiękniejszych okresów w moim życiu, oprócz codziennego zażywania kąpieli słonecznych na wyjeździe miałem okazję zgłębić wiele tajników kuchni hiszpańskiej, poznać wielu wspaniałych […]

Czas płynie za szybko…

Nasz wyjazd nieubłaganie zbliża się do końca, lekcje gotowania z Marią Jose również. Przed nami już tylko egzamin, który z pewnością będzie…smakowity! Ze smutkiem odliczamy dni, które pozostały nam na wspólne momenty oraz praktyki w restauracjach. Pobyt w Walencji w ramach udziału w projekcie „Gotuj po hiszpańsku” to dla każdego z nas intensywny czas, ale […]

„Jak przeżyć życie po hiszpańsku”-czyli różnice kulturowe między Polską a Hiszpanią

Witamy w Hiszpanii w państwie, które większość  Polaków kojarzy ze słońcem, korridą i lekkim życiem. Czy taka właśnie jest Walencja? Jak żyją jej mieszkańcy? Przekonacie się o tym czytając nasz wpis! Nasz mały romans ze stolicą paelli nawiązuje się dzięki udziałowi w projekcie „Gotuj po hiszpańsku”. Pobyt w Walencji rozpoczyna się lądowaniem  na międzynarodowym lotnisku, […]

Bajeczne miejsce!

Witam wszystkich ! Chciałbym opisać Wam miejsce w Walencji, w którym każdy ale naprawdę każdy, nie ważne czy mieszkaniec czy przyjezdny, znajdzie coś dla siebie. To Park usytuowany w starym korycie rzeki Turia nazwany Jardi del Turia czyli Ogrody Turii. Park ma prawie 9 km długości. O tym że kiedyś płynęła tutaj rzeka przypominają mosty, […]

Zamieniam się w Hiszpana!

Zaczynam żyć jak Hiszpan To nie żart! Jestem w Hiszpanii niewiele ponad miesiąc, a już czuję, że zaczynam żyć jak prawdziwy Hiszpan. W czym to się objawia? Najbardziej w spokojnym, wesołym życiu codziennym! Odkąd się zaaklimatyzowałem w kraju wiecznego słońca, zacząłem doskonale rozumieć zjawisko tutejszej „siesty”, czyli idealnego połączenia jedzenia i odpoczynku w trakcie pory […]

Mestalla

Piłka nożna w Walencji

Hiszpania to nie tylko plaża, słońce, morze… Mija właśnie trzeci tydzień mojej hiszpańskiej przygody. Walencja powitała mnie piękna pogodą i pysznym jedzeniem. Gdy słyszymy Hiszpania pierwsze skojarzenia to słońce, jedzenie, plaża, morze…ale Hiszpania  jest znana również  z najlepszej klasy piłkarzy oraz klubów piłkarskich. Każdy z nas słyszał przecież o drużynach takich jak Real Madryt czy […]

Wczoraj spędziliśmy fantastyczny dzień!

Piesza wędrówka W ramach poznawania kultury i historii regionu Walencji wybraliśmy się z całą grupą na pieszą wędrówkę na obrzeża miasta, z naszym nauczycielem języka hiszpańskiego – Jaume. Po spotkaniu przy stacji metra Alboraya-Peris Aragó i przejściu urokliwymi uliczkami poza tereny miejskie – naszym oczom ukazał się piękny, wiejski krajobraz gminy Alboraya Jest to obszar […]

„Nowe miejsca, nowi ludzie, nowe smaki…”

Odkrywamy nowe miejsca Powoli dobiega końca nasz drugi tydzień w Walencji. Mimo, że zdążyliśmy się już zaklimatyzować dalej nie brakuje nam chęci na odkrywanie nowych miejsc i zdobywanie unikalnej wiedzy oraz doświadczeń. Walencja jest miastem obfitującym w słońce, pogodnych ludzi, urokliwe uliczki z całym mnóstwem restauracji z kuchnią ze wszystkich stron świata. Poznajemy niesamowitych ludzi […]

Pierwszy Tydzień w Walencji

Mój pierwszy tydzień w Walencji. Był dla mnie bardzo intensywny i pełen pozytywnych emocji: ciekawe zajęcia w szkole Altaviana, kontynuacja nauki języka hiszpańskiego, poznawanie nowej kultury i obyczajów, dużo spacerów i zwiedzania, pierwszy zachód słońca nad morzem, poranna joga i zakupy na lokalnym targu, gdzie zawsze można znaleźć świeże owoce, warzywa i różnorodne owoce morza. […]

Witaj Walencjo !!!

Walencja zrobiła na nas niesamowite wrażenie ! Nasza przygoda trwa dopiero kilka dni, a już tyle zdążyliśmy zobaczyć i poznać. Nowi ludzie, miejsca, otoczenie, piękne widoki i przede wszystkim smaki pokazują nam, że czas spędzony tutaj będzie należał do intensywnych! Grupa zamieszkała w dwóch różnych lokalizacjach. Część z nas przebywa w centrum, a reszta zlokalizowana […]

Hiszpanio! Będziemy tęsknić!

Dwa miesiące jak dwa dni. Tydzień,7 dni… tyle właśnie pozostało nam jeszcze w przepięknej, słonecznej Hiszpanii. Za nami 2 miesiące pełne cudownych wspomnień, niesamowitych wycieczek, wspólnie spędzonych chwil i przede wszystkim wartościowych praktyk w renomowanych restauracjach w Walencji. Aż chciałoby się opisać te wszystkie miejsca, które zwiedziliśmy, wszystkich niesamowitych ludzi, których poznaliśmy i restauracje, w […]

Hiszpański Sen …

Dużymi krokami nasza piękna, hiszpańska przygoda zbliża się do końca Podsumowując mój pobyt w Hiszpanii, był, jest i będzie to dla mnie piękny sen, marzenie, które było nieosiągalne, a się spełniło. Podczas pobytu w Walencji zobaczyłam dużo pięknych miejsc. Miejsce, które przykuło moją uwagę i na zawsze zostanie w mojej pamięci to Miasteczko nauki i […]

Wrażenia z praktyk

UCZYMY SIĘ OD NAJLEPSZYCH Właśnie minął drugi tydzień praktyk, które odbywamy w  restauracjach w Walencji w ramach udziału w projekcie Gotuj po Hiszpańsku II   i możemy śmiało powiedzieć, że trafiliśmy na idealne miejsca, w których każdego dnia zdobywamy nowe umiejętności. Witek odbywa praktyki w restauracji „Habitual”, a ja, czyli Maks w „Canalla bistro”. Oba […]